Kunder & Case

Case Study: Helsingborg Stads Kontaktcenter

Frid & Freud tränade Helsingborgs kontaktcenter i bemötande av kunder och medborgare, från oktober 2015 till januari 2016. Träningen bestod av:
  • Serviceteori, telefonbemötande, klagomålshantering, påhopp o.dyl.
  • Omedelbar träning av teorin i rollspel mot skådespelare som agerade olika kunder
  • Förberedelse och repetition på en e-learningportal med videofilmer, chat m.m.
  • Medlyssning på plats
  • Gruppcoaching
Deltagarna träffade Frid & Freud vid åtta tillfällen. Dessutom ingick distansundervisning på webben.
"Helsingborgs Kontaktcenter valde Frid & Freuds service- och bemötandeträning eftersom den erbjöd en helhetslösning som tydligt skulle stärka oss i arbetet med våra mål och ambitioner – att ge bästa möjliga service i alla lägen. [...] Jag vill varmt rekommendera Frid & Freud till andra organisationer som, precis som vi vill ge bästa möjliga service. Då är Frid & Freuds metod en välinvesterad hållplats på vägen."
Soraya Kabelele-Senya, enhetschef Helsingborgs Stads Kontaktcenter
Soraya Axelsson
Chef, Helsingborg Stads Kontaktcenter 2016

Öresundskraft

Ulrika Wennerberg Norvenius
Kommunikationschef,
Öresundskraft 2010 – 17

Cloetta Sverige

Cecilia v. Perglas
Business Unit Director,
Cloetta Sweden

Midroc Property Development

Lina Brömer
Projektchef,
Midroc Property Development

Ljungby Kommun

"Frid & Freuds bemötandeträning har påtagligt hjälpt oss öka kvalitén på kundmötet. En inte obetydlig bieffekt har dessutom varit att vi fått en ökad trygghet och bättre gruppkänsla."
Ann-Louise Övringe
Service- och IT-chef

Almi

"Lasse Frid är proffsig, rolig och kunnig. Alla övningar i Talarskolan är konkreta och har en tydlig koppling till verkligheten. Detta ger så mycket mer än en föreläsning på samma tema."
Kristin Teleman
ALMI Malmö

Ett urval av Frid & Freuds kunder:

Stäng meny